Två nya kundansvariga och optimerat återförsäljarnät

En av Volvos främsta styrkor är att vårda långa kundrelationer, och med fler kunder är det logiskt att utöka teamet med fler kundansvariga.

Två nya kundansvariga och optimerat återförsäljarnät

”Finns det inga kvinnor som säljer bussar? Vi låter den här bilden bli startskottet för att vår säljkår, när den nu växer, ska leva upp till Volvos ambitioner om mångfald på ett bättre sätt”, hälsar Jörgen Sjöstedt.

”Vår kundkrets växer och det är viktigt för oss att ha rejält med resurser och kunnande när det gäller försäljningen till landets bussägare”, säger Jörgen Sjöstedt, Marknadschef Volvo Bussar Norden. ”Vi har ett fantastiskt servicenätverk med ett hundratal serviceställen och satsar nu ytterligare på försäljningsledet.”

Volvo har rekryterat två mycket rutinerade krafter, Björn Vintfjärd och Daniel Treptow. Björn Vintfjärd kommer närmast från rollen som inköpschef på IMI CCI i Säffle men har tidigare arbetat som försäljningsingenjör på Volvo Bussar i Säffle. Han kommer att arbeta i Mellansverige inklusive Stockholm. Daniel Treptow var tidigare lastvagnssäljare på AB Varberg Bil-Depot och kommer att ha södra Sverige som försäljningsområde.

”Båda har lång erfarenhet av krävande kunder inom tunga fordonssektorn och kommer att arbeta tillsammans med Andreas Baljhagen, försäljningschef Nord och Jonas Pettersson, försäljningschef Syd”, förklarar Jörgen Sjöstedt. ”Tillsammans med Björn Holmqvist på Brandt Lastvagnar och Anders Bäckström och Tony Althén på Wist Last & Buss blir vi ett team som finns nära våra kunder.”

Samtidigt upphör nyförsäljningen av bussar genom Lidbil, Rejmes och Vinga Bus.

”Lidbil och Rejmes kommer att fortsätta erbjuda service till våra busskunder, precis som våra övriga Volvoverkstäder runt om i landet gör idag”, säger Jörgen Sjöstedt. ”Avsikten med satsningen är förstås att hålla en bättre kontakt med våra kunder. Vi är fullt medvetna om att omsorgen och förståelsen för bussägarens vardag är en viktig del av kundrelationen. Och vi är övertygade om att den här satsningen kommer att göra oss mer konkurrenskraftiga och ge våra kunder en högre servicegrad”, avslutar Jörgen Sjöstedt.

På bilden ser vi (från vänster): Stefan Nilsson, Torbjörn Skog, Daniel Treptow, Martin Spjern, Pär Blixt, Jonas Pettersson, Greger Lindquist, Anders Bäckström, Jörgen Sjöstedt, Tony Althén, Björn Vintfjärd och Andreas Baljhagen.